شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

ساعت دماسنج
+ آفرين تهراني ها! در اين يادداشت با اکثريت تهراني ها سخن مي گويم و نه همه آنها! آنهايي که سرنوشت اين انتخابات را رقم زدند! ظاهرا تا اين جاي کار در تهران افرادي راي آوردند که دغدغه دارند، دغدغه هايي از جنس شل شدن روسري ها يا حتي برداشته شدنش، دغدغه ي رقص در هواي آزادي، دغدغه ي سفره هاي اشراف و شاهد نيم نگاهي به طبقه مياني! دغدغه خريد بي دردسر هرچه نياز است از بازار جهاني...
* و اميد دارند به صميميت بيشتر با رفقاي با پرستيژ جامعه جهاني(آمريکا،انگليس،فرانسه،آلمان)، اميد دارند به اين که ديگر دردسر توليد کالاهاي پيچيده را در داخل نکشند، چون رفقا زحمت توليدش را در شبکه جهاني مي کشند! نفت مي فروشيم و مي خريم! افرادي راي آوردند که مي پرسند چرا بيهوده با غرب و اسراييل در بيافتيم و براي کشور هزينه و تنش ايجاد کنيم؟*
آفرين تهراني ها! شما آزاديد تا آينده اي را که دوست داريد انتخاب کنيد، مطمئن باشيد که کسي به خيابان نمي آيد و راه تان را نمي بندد و زندگي تان را به آتش نخواهد کشيد.
اما از ما نخواهيد که مانند شما فکر کنيم، هرچند زندگي مومنانه دشواري هايي دارد اما باورمان اين است که مي شود هم مومن بود و هم خوشبخت، اگر مردانه پاي کار بياستيم مي شود اقتصادي ساخت که هيچ تحريمي به آن آسيب نزند، مي توان با تکيه بر توانايي هاي خود در دنيا سربلند بود و تحقير قدرت ها را تحمل نکرد.
اما همه اين ها به کنار! راستش را بخواهيد دلخوشي اصلي ما چيز ديگري است! همين که بتوانيم قلب ترسان کودکان شيعه در سوريه و عراق و لبنان و... را آرام کنيم براي ما يک دنيا ارزش دارد، کودکاني که هر لحظه احتمال مي دهند تکفيري ها به خانه شان بريزند و سرهاي خود و خانواده شان را بيخ تا بيخ ببرند، تکفيري هايي که حاميان اصلي شان همان کشورهاي با پرستيژ غربي هستند.
همين دلخوشي براي ما بس است، شما هم منتظر خوشبختي اي باشيد که منتخب هايتان به شما وعده داده اند.
راستي پاي اين نامه را با خون امضا مي کنيم تا يک وقت نگوييد، فقط حرف است. خون هايي که هر چند در گذشته زياد ريخته شده است، اما براي يادآوري، اين بار در سوريه نثار مي کنيم. به اميد او که بيايد و نقشي زيبا در اين دنيا بيافرند.
*بنظرم توهين و تقابل با راي دهندگان تهراني بخاطر نتايج انتخابات در تهران، به هيچ وجه صحيح نيست. وقتي در کشورمان راي گيري عمومي ميگذاريم يعني همه شهروندان حق دارند نظر خود را هر چه که هست ابراز کنند. اگر اشکالي در برايند ابراز نظرات مشاهده ميکنيم بايستي به عوامل زمينه ساز بروز اين اشالات بپردازيم نه اينکه فله اي به همه توهين کنيم.*
چه طرز فکر سطحي و عوامانه اي داريد شما تاسف براتون بهترين پاسخه ...نه هيچ جواب ديگه ..چرا که نرود ميخ آهنين در سنگ
سلام خيلي وقت بود، که پارسي يار نيومده بودم، آقاي فخري ميشه بفرماييد کجاي حرف هاي من توهين بود؟!
ظاهرا شما عادت نداريد مطلب رو کامل بخونيد!
در اين که تهراني ها حق انتخاب دارند، هيچ حرفي نيست، الان هم منتخبين تهران در مجلس هستند
تقابل باورها هم چيزي نيست که بشه پنهان کرد
باورها چيزهايي هستند که هرشخص براساس اون راي ميده
هر کشور رو آدم هاي اون کشور مي سازند، و هر آدم رو باورهاش ميسازه
بنابراين براي تحول در کشور بايد سر باورها خيلي شفاف و صريح حرف زد، تا بهترين باورها خودش رو نشون بده، و البته مرحله سرنوشت ساز اينه که انسان ها کدوم باورها رو انتخاب کنند، در اين مرحله خداوند به بشر آزادي داده چه برسه به من که عددي نيستم.
اما انتخاب شدن يک انديشه توسط اکثريت نشان درست بودن اون نيست، همه بايد بتونن بي تعارف انتخاب ها و باورهارو نقد کنند، اما در مقام عمل به نظر اکثريت تمکين مي کنيم تا هرج و مرج نشه.، برخلاف اصلاح طلب ها که هرجا انتخاب مردم به نفعشون نباشه با قانون مي جنگند.
نظير فتنه 88
تسبیح دیجیتال
~ برگ هاي عشقه ~
رتبه 94
2 برگزیده
770 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top