• وبلاگ : برگ هاي عَشَقه
  • يادداشت : رايتل! قضاوت با خودتان!
  • نظرات : 3 خصوصي ، 22 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام
    قبل از هرچيز به دوستان توصيه و البته ازتون درخواست ميکنم صرفا نظر شخصي خودتون رو بيان کنيد و در صورت لزوم درمورد پذيرش و رد نظرات سايرين با ذکر علل و دلايل خودتون به صورت سازنده به بحث و بررسي درمورد اين تکنولوژي جديد بپردازيد...
    پس لطف کنيد آرامش خودتون رو حفظ کنيد و از توهين به اشخاص و افکار و استفاده از الفاظ نامناسب اجتناب کنيد.
    دوستان من ، اگر منطق و دليل شما درست باشه با زبان خوش و با آرامش و خوبي بهتر ميتونيد روي افکار ديگران تاثير مثبت بذاريد ، درصورتي که با کوچکترين ناملايمت و تشنج و خداي نکرده توهين حتي اگر نظرتون کاملا درست باشه شخص ممکنه حاضر به پذيرش اون موضوع نشه و از بحث زده بشه.
    شخص به جاي تفکر و پذيرش صحبت هاي متين شما درپي جبران و تلافي لحن تند شما برمياد.
    از نظر من در اين نتيجه درکنار لجبازي اون شخص، شما دوست عزيزم که لحن و کلامتون رو اونطور که شايسته ست کنترل نکرديد تا فکري رو بتونيد به بهترين نحو اصلاح کنيد هم مقصريد.

    در پايان نظرم رو درمورد اين تکنولوژي اعلام ميکنم:
    کم نيستن ابزارها و وسايل رشد و ترقي و رفاه زندگي که ازشون درجهت خلاف و معصيت استفاده ميشه. البته اين موضوع رو انکار نميکنم تماس تصويري ميتونه خطرات و پيامدهاي جدي در خانواده ها و اجتماع ما داشته باشه. منم به اندازه دوست خوبم از اتفاقاتي که ذکر کردن ناراحت شدم و به اندازه دوست ديگري که اين تکنولوژي رو درجهت پيشرفت سطح علم و رفاه جامعه ميدونستن باهاش موافقم. اينا باعث ميشن اين تکنولوژي تبديل به چاقوي تند و تيزي بشه که درجاي خودش بسيار سودمند و مفيده ولي با استفاده اشتباه و نابجا ميتونه خطرات جدي و جبران ناپذيري هم به دنبال داشته باشه.
    مواردي هم که دوستمون اشاره کردن به نظر شخص بنده بيشتر از خطرناک بودن تماس تصويري حکايت از از خطرناک بودن مردم و اطرافيان و اجتماع خودمون داره.
    به نظرم بايد يه سري به خودمون بزنيم و ببينيم اين رفتار شايسته يه جامعه مسلمون و شيعه منتظر ظهور هست؟! واقعا وجود حکومت مسلمان و ولايي براي نمونه بودنمون کافيه يا خود مردم و بطن اجتماع هم بايد اسلامي و الگو و نمونه باشن؟!!
    گيريم قوانين محکمي هم براي کنترل اين تکنلوژي تصويب بشه (که ممکنم هست براي کساني هم که استفاده سالم ازش ميکنن دردسرساز و مشکل ساز بشه) ، ولي خودمون و اخلاق و رفتارمون رو چيکار ميکنيم؟! آيا فطرت و ذات و اخلاق و رفتار ناشايستمون هم با ازبين بردن تکنولوژي از دسترس عموم درست ميشه؟!
    به نظر من بيشتر از اينکه با ورود قابليت تماس تصويري به کشورمون نگران بشيم و بر عليهش جنبش و گروه تشکيل بديم و بطور کل محکومش کنيم ، بايد به وضعيت فکري و فطري و اعتقادي جامعه مون بپردازيم ، بايد بينش و نگرش اسلامي رو تو جامعه حاکم کنيم و از اين لحاظ جامعه خودمون رو بيمه کنيم.
    پاسخ

    سلام، موافقم ، ممنون از تذکرتون من به نوبه خودم سعي مي کنم از اين به بعد مهربون تر صحبت کنم.البته ناگفته نماند که دوستي ما با آقاي محمد امين همچنان پابرجاست. اما در مورد نظرتون در مورد رايتل دوست عزيز بايد بگم که کسي منکر ارزش کار کردن در اون زمينه اي که شما مي فرماييد نيست،قطعا کار فرهنگي واجبه ولي حرف ما اينه که اين مساله به تنهايي کافي نيست و نيازه که در اين مورد خاص يک سري محدوديت ها هم اعمال بشه.موفق باشيد به رضاي الهي.