• وبلاگ : برگ هاي عَشَقه
  • يادداشت : پيام بي پيام
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + آزادانديش 
    باسلام
    اولاَ؛ آقاي وحيدي نژاد، شما چه اصراري داريد که اعتدال را ميان "حق و باطل حرکت کردن" ببينيد و ابداَ به غير آن فکر نمي کنيد!!!
    براي روشن شدن ذهن شما اجباراَ توضيحي در حد اين مجال مي دهم:
    1- بحث بنده فقط در جبهه "حق" است و "باطل" را به رسميت نمي شناسم چون "باطل" کاملاَ ترد شده و رد شده است و در اسلام طبق کتاب و سنت و احاديث اهل بيت(ع) و معصومين "حق و باطل" تعريف خود را دارند.
    2-مردم به سه دسته تقسيم مي شوند، "تندرو يا افراط کنندگان"، "کند رو يا تفريط کنندگان" و "ميانه رو يا معتدلين"، که بهترين راه، راه اعتدال است.
    احاديث معصومين(ع) در باب اين موضوع؛
    الف:رسول الله (ص) : بر شما باد ميانه روي و رعايت اعتدال.زيرا قوم و مردمي که ميانه روي را پيشه خويش ساختند هيچگاه دچار تفرقه و جدايي نگرديدند.(فردوس الاخبار،ج1،ص387)
    ب:رسول الله (ص) : بهترين امور،حد وسط و ميانه و حالت اعتدال آنها است و بايد دوست داشتني ترين امور در نزد تو ،حد وسط و معتدل آنها در حق باشد.(مستدرک الوسائل،ج8،ص255)
    ج:رسول الله (ص) : اي فرزند آدم ،کار نيک انجام ده و بدي را کنار بگذار،که اگر چنين کني سالک و رونده ي معتدل و ميانه رو هستي[و در نتيجه ،به مقصد مي رسي].(نهج البلاغه،خطبه 176)
    ه:رسول الله(ص): کسي که در زندگي ميانه روي را رعايت نمايد خداوند او را روزي مي دهد و کسي که پا را از حد اعتدال بيرون گذارد و زياده روي کند،خداوند او را محروم مي سازد.(وسائل الشيعه،ج15،ص259)
    و:اميرالمومنين علي(ع) : ما تکيه گاه ميانه و معتدليم که تفريط کاران و عقب ماندگان به آن مي پيوندند و افراط کاران و پيش تاختگان به آن باز مي گردند.(نهج البلاغه،حکمت 109)
    ز:امير المومنين علي (ع) : هر کس راه ميانه را واگذارد به بيراهه و انحراف مي افتد.(نهج البلاغه،نامه 31)
    ح:امير المومنين علي (ع) : کسي که حد ميانه را رعايت کند هرگز به هلاکت نمي افتد.(بحارالانوار،ج77،ص214) و ...
    البته احاديث در باب اعتدال بسيار است که از اين مجال خارج است و اميدوارم همين مقدار براي شما کافي باشد که اعتدال را حرکت ميان حق و باطل و همچنين انحراف از حق و زشت تلقي نکنيد. (ادامه دارد...)
    پاسخ

    سلام، آقاي آزادانديش ممنون که پيگير مطلب هستيد، ولي انصافا سعي کنيد تعصب رو کنار بذاريد و واقعا آزادانديشانه برخورد کنيد، چند بار به شما گفتم مطلب رو با دقت بخونيد، چون به نظرمياد که اصلا متوجه مطلب نشده ايد،و من رو هي مجبور مي کنيد که تکرار مکررات بکنم، که اصلا از اين کار خوشم نمياد، اين بار رو هم جواب ميدم ولي انشاالله آخرين بار باشه که تکرار مي کنم،من نگفتم اعتدال معني منفي داره ، من گفتم به خودي خود ارزشي نداره و بايد ملاک و افراط و تفريط از اون ملاک روشن بشه و ثابت بشه که اون ملاک واقعا حقه ، صرف بين دوچيز بودن دليل بر حق بودن اون چيز نميشه،تفصيل بيشتر در خود مقاله موجوده، لطفا لطفا لطفا... مطالعه بفرماييد و دقت کنيد، خوبه که آدم اشکال ميگيره با دقت و بجا بگيره و نه اينکه چيزي رو حق بدونه و هرطور شده از اون دفاع کنه، و اين که چرا ميگم ميان حق و باطل به خاطر اينه که رفتار و گفتار دولته که اعتدال به معناي غلطش رو روشن کرده، و اما آوردن اين روايات براي اثبات نظرتون باز نشان ديگري بر اينه که نگاه شما به اعتدال بسيار سطحيه، چون در همه اين روايات ملاکي وجود داره و عدول از اون ملاک يا ميشه افراط يا تفريط و به چندتا از اين روايات رجوع کردم ديدم که اين هايي که شما آوردي بخشي از روايته تازه اگر اين طور هم نبود باقي کلام اهل بيت اين اعتدال رو کاملا روشن ميکنه