سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماجرای دو لباس

ارسال شده توسط محمد وحیدی نژاد در 91/12/20:: 6:21 عصر

خندان و ناراحت

ماجرای اول

همسرش را دوست داشت، در خرج کردن برای او کم نمی گذاشت،دوست داشت که بهترین امکانات را برای او فراهم کند.

یک بار که رفته بودند بیرون تا لباس بخرند مرد لباس گران قیمتی را برای همسرش انتخاب کرد، آخر دوست نداشت که در فامیل کم بیاورد،دوست داشت که همسرش بهترین باشد ، ولی زن از  لباس دیگری خوشش آمده بود که از نظر مدل کمی ساده تر و از نظر قیمت خیلی پایین تر بود ، ولی شوهر کوتاه نمی آمد و گفت: اون لباس املی چیه که تو انتخاب کردی!

زن در فکر فرو رفت که مگر یک لباس چقدر اهمیت دارد که به خاطر آن شخصیت مرا له می کند...

مرد ادامه می دهد: من این همه به فکر تو هستم  و بهترین زندگی رو برای تو فراهم کردم تو هم باید به نظر من اهمیت بدی!

پیامبراسلام صلی الله علیه و آله والسلم :هرکس مومنی را اندوهناک سازد و سپس دنیا را به او بدهد، این کار سبب بخشودگی گناهش نمی شود و در برابر آن پاداشی نبیند.

من أحزن مومنا ثم أعطاه الدنیا لم یکن ذلک کفارته، ولم یوجر علیه.البحار

ماجرای دوم

برای چرخاندن زندگی کم نمی گذاشت ، ولی وضع مالی اش خیلی تعریف نداشت.

یک روز با همسرش رفته بودند بیرون که لباس بخرند ، زن لباس گران قیمتی را انتخاب کرد و نظر مرد را پرسید.

مرد گفت: به نظر من این لباس برازنده تو نیست!

زن با تعجب به مرد نگاه می کند!

مرد لبخندی می زند و ادامه می دهد : می دونی چیه؟ به نظر من اصلا لباسی که برازنده تو باشه تو این دنیا وجود نداره اگه می تونستم سفارش می دادم بهترین لباس رو برات از بهشت بیارن ، ولی چه میشه کرد از ویژگی های این دینا محدودیته!

و از جمله این محدودیت ها ، اینه که من الان پول کافی برای خرید این لباسو هم ندارم، به نظر من میتونیم لباس زیبا و ارزون تری هم پیدا کنیم.

مرد لحظه ای درنگ می کند و ادامه می دهد: البته اگه راضی نیستی میتونیم اصلا امسال برای من لباس نخریم و پولشو بذاریمو این لباسو برای تو بخریم!

زن در فکر فرو رفته و در دلش می گوید: حاضر نیستم که یک لحظه از محبت های همسرم را با گران قیمت ترین لباس های دنیا عوض کنم...

مرد: خانم به چی فکر می کنی؟! بالاخره چی کار کنیم؟

زن: ها؟! هیچی! اصلا هرچی تو بگی...

حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام: خوشرویی ریسمان محبت است.

 سبب المحبة البشر.بحارالانوار

البشاشة حبالة المودة.غررالحکم

از قضا زن و مرد ماجرای اول همان لباس گران قیمتی را می خرند که زن ماجرای دوم در ابتدا انتخاب کرده بود ، و زن و مرد ماجرای دوم همان لباسی را می خرند که زن ماجرای اول خوشش آمده بود و مرد حاضر به خریدن آن نشد.

شکلک خندان


دوبس دوبس!!!

ارسال شده توسط محمد وحیدی نژاد در 91/12/10:: 5:20 عصر

سیستم صوتی ماشین

به نظر شما چرا بعضی از کسانی که در ماشین موسیقی گوش می کنند صدایش را آن قدر بلند می کنند که تمام کوچه و خیابان را بر می دارد؟

  1. شنوایی آنها ضعیف است ، زیاد می کنند که خوب بشنود.
  2. گوش کردن آهنگ تنهایی به آنها حال نمی دهد.
  3. شنوایی من و امثال من خیلی قوی است.
  4. اصلا  کسی جرائت ندارد در جمهوری اسلامی این کارها را بکند ، دستگاه های مسئول به سرعت جلوی آن را می گیرند.

سایت سراب رایتل

ارسال شده توسط محمد وحیدی نژاد در 91/12/9:: 12:0 صبح

سید عزیز در نظرات، آدرس یک سایت در مورد رایتل رو برای ما قرار دادن، این سایت نظرات بزرگان دین و علم اجتماع و روانشناسی درباره رایتل رو جمع آوری کرده ، نسبتا خوب کار کردن،شما هم برید ببینید ضرر نداره.

لینک اونو براتون قرار می دم.

 از این جا ببینید: سایت سراب رایتل


عجایب هفتگانه

ارسال شده توسط محمد وحیدی نژاد در 91/12/8:: 7:31 عصر
  1. بعضی از بانک ها(اسم نمی برم و نمی گم که بانک صادراته) وام ازدواج کسانی را که ثبت نام کرده اند را نمی دهند و  وقتی به آنها مراجعه می کنی می گویند که اعتبار لازم برای پرداخت وام را ندارند ، بعد از مدتی میبینی که قبل از این که وام ثبت نام شدگان را بدهند دوباره دارند در سایت وام ازدواج ثبت نام می کنند.
  2. با وجود این که خود دولت در گرانی خودرو نقش داشته و این اجازه را به خودروسازان داده که قیمت ها را بالا ببرند ، ،آقای احمدی نژاد در مصاحبه تلویزیونی شان با لحنی دلسوزانه و نگاهی عاقل اندر سفیه خودروسازان را نصیحت می کند که گرانی خودرو به نفع خود شما هم نیست. طوری صحبت می کنند که انگار دولت در این قضیه هیچ نقشی نداشته است.
  3. ...

می پرسید این شد دوتا پس بقیه اش کو؟!

خب من دوتا را گفتم پنج تای دیگر را می گذارم به عهده شما !


نگاه شما به فناوری چیه؟(طنز)

ارسال شده توسط محمد وحیدی نژاد در 91/12/6:: 1:4 صبح

یه سوال دارم که سوال سختی هم نیست و جواب دادن به اون خیلی چیزهارو حل می کنه

نگاه شما به فناوری چیه ؟

  1. فناوری همش فایده است و اصلا نمی شه از اون استفاده بد کرد و اونهایی که می گن از فناوری استفاده های بدی هم شده(مثل بمب هسته ای و شبکه های ماهواره ای که تصاویر مستهجن خانمان برانداز پخش می کنند و ...) دروغ می گن و خیلی بدن.
  2. کسی که می گه باید آسیب های فناوری رو کنترل کرد و اون رو در مسیر تعالی انسان ها به کار برد دیوونه است و باید بهش خندید و مسخرش کرد که دیگه عقده ای بازی در نیاره.
  3. یکی از فامیل های ما تو رایتل کار میکنه پس کسی غلط می کنه که بخواد با تماس تصویری رایتل مخالفت بکنه.
  4. اصلا فناوری چیز مقدسی است و باید آن را پرستید.( مطابق دین جدید فناوری پرستی)
  5. با فناوری در هر صورت موافقم و اصلا کاری به این حرف های قلمبه و سلمبه ندارم.

رایتلی ها: بشر مختار است!

ارسال شده توسط محمد وحیدی نژاد در 91/12/4:: 6:51 عصر

در پاسخ به طرفداران رایتل که می گویند:

خداوند بشر را مختار خلق کرده و نمی شود او را مجبور به انتخاب چیزی کرد.

بنابراین نباید جلوی رایتل را گرفت.

پاسخ :

این حرف شما یک مغالطه است که قبلا هم شبیه آن در مورد آیه «لااکراه فی دین» مطرح شده بود که شهید مطهری جواب کوبنده و بسیار زیبایی به آن داده اند.

شبهه اندازان می گفتند که خدا گفته که در قبول کردن دین اکراهی نیست (به خیالشان که ترجمه آیه این می شود)پس چرا شما ما را مجبور می کنید که نمازبخوانیم و مسلمان باشیم و...

شهید جواب می دهد این حرف شما تحریف معنای آیه است ، چرا  که درست است که خداوند انسان ها را از نظر تکوین( تقریبا همان آفرینش فارسی) مختار خلق کرده ولی از نظر تکلیف به انسان اجازه نداده که هرطور دلش می خواهد عمل کند،و او را با ترساندن از عذاب حتمی جهنم مجبور به انتخاب احکام شرعی کرده .

و ترجمه درست آیه به فارسی این است که در دین اکراه راه ندارد، یعنی چه؟ یعنی این که دینی که از روی اکراه و اجبار پذیرفته شود نزد خداوند ارزشی ندارد ،دینی ارزش دارد که از روی  قبول قلبی پذیرفته شده باشد (نقل به مضمون).

مانند اسلام ابوسفیان که نزد خداوند ارزشی ندارد چون از روی اکراه پذیرفته بود و خودش هم به این اعتراف داشت، ولی این دلیل نشد که پیامبر (ص)  او را در پذیرفتن دین مختار بگذارد بلکه به خاطر قوانین جامعه اسلامی او را مجبور کرد که اسلام بیاورد.

لطفا  به مطالبی که گفتم خوب دقت کنید و سرسری از آنها عبور نکنید،خدای نکرده من این جا به دنبال رو کم کردن نیستیم.

اما برگردیم سر بحث خودمان یعنی رایتل

اول این که ما نمی خواهیم کسی را مجبور کنیم که کاری را انجام دهد ، ما فقط امکان استفاده از این سیم کارت را از دیگران سلب می کنیم(به این بند خوب توجه کنید لطفا  ، نکته دقیق و ظریفی بود)سلب امکان با اجبار دو چیز متفاوت است.

بنابراین ما می خواهیم نوعی محدودیت در استفاده از فناوری را قانون کشور کنیم. چون فناوری بی قید و بند خطرآفرین است، مثل محدودیتی که در استفاده از سلاح گرم در کشور قائل شده ایم،هرچند این چیزی نیست که بعینه در دین اسلام در مورد آن دستوری وارد شده باشد،ولی به خاطر امنیت مردم کشورمان این محدودیت را قائل شده ایم.

البته حتی آن جوامع غربی که شما آن قدر سنگ فناوری آنها را به سینه می زنید مطابق ارزش هایشان یک سری محدودیت ها را به صورت قانون وضع کرده اند.

مساله حجاب هم دقیقا همین است، یعنی خداوند  این قانون را وضع کرده و مسلمان ها موظف اند که این محدودیت را قبول کنند،هرچند اگر این حجاب هم نبود همه  سوءاستفاده  و گناه نمی کردند و به قول شما بعضی ها فرهنگ استفاده را داشتند(لبخند دوستانه)، پس می شود بگویید چرا خداوند برای حق انتخاب انسان ها ارزش قائل نشده و این محدودیت را از واجبات قطعی دین اسلام قرار داده است ؟!

خداوند به خاطر تمایل سرکش مردها نسبت به زیبایی زن ها این محدودیت را در جامعه انسانی واجب کرده. نوعی محدودیت که مصونیت از خطرات مهلک به دنبال دارد.

در پایان خواهش می کنم به بند بند نظرم دقیق توجه کنید و اگر اشکالی دارید تحلیلی و مستدل بیان کنید.


آیت الله خوشوقت

ارسال شده توسط محمد وحیدی نژاد در 91/12/2:: 11:33 صبح

آیت الله خوشوقت

امروز داشتم از نزدیک مسجد زینبیه سلام الله علیها رد می شدم،برام پیام اومد:آیت الله خوشوقت امروز در بیمارستانی در مکه مکرمه به ملکوت اعلی پیوست!

مسجد زینبیه جایی بود که ایشون یک هفته در میون اونجا درس اخلاق می گفتند.بدجوری حالم گرفته شد.

زمانی که عالم فوت می کند شکافی ایجاد می شود که هیچ چیزی جای آن را پر نمی کند.

بعد شنیدن این خبر اولین چیزی که به یادم اومد این بود که در آخرالزمان و چندی قبل از ظهور فوت عالم ها زیاد می شه.

روحش سرشار از رحمت الهی باد.

منبع خبر:خبرگذاری رسا


رایتل! قضاوت با خودتان!

ارسال شده توسط محمد وحیدی نژاد در 91/12/2:: 1:35 صبح

اپراتور نسل سوم

رایتل تنها یک وسیله است و به خودی خود همانند یک کارد میوه خوری است که با آن هم می شود میوه خورد و هم می شود آدم کشت.

مشخص است که با این وسیله شما به راحتی می توانید از راه دور تصویر عزیزانتان را ببینید و امکانات دیگری که دیگر نیازی به گفتن آن نمی بینم چون به اندازه کافی رایتل در تبلیغ های تلویزیونی به آن پرداخته است.


اما آسیب های رایتل:

1. راحتتر شدن و افزایش رابطه های حرام
2. به خطر افتادن حریم های خصوصی


شاید بعضی ها بگویند که تمام این امکانات قبلا هم از طریق اینترنت فراهم بود،بنابراین با آمدن رایتل اتفاق تازه ای نخواهد افتاد.
در پاسخ این حرف باید گفت :
اول اینکه خود پدیده چت یکی از آسیب های اجتماعی جدی است، و اینکه یک چیز غلطی وجود دارد دلیل نمی شود که ما به آن دامن بزنیم.
جدای از این ، امکان استفاده از اینترنت برای همه فراهم نیست و اگر هم فراهم باشد به سادگی استفاده از یک گوشی همراه نیست.
برای بیشتر روشن شدن خطر کافی است کمی به جامعه اطرافمان دقیق تر توجه کنیم،مثلا وقتی را تصور کنید که این سیم کارت در اختیار پسران و دختران نوجوان قرار بگیرد چه اتفاقی می افتد؟ نوجوانانی که سرشار از شور و هیجان و علاقه به رابطه با جنس مخالف هستند و با توجه به سن کم و ناپختگی شان به هر طریقی به دنبال برطرف کردن این نیاز طبیعی شان می روند و معمولا هم متوجه عواقب آن نیستند و تنها به دنبال برطرف کردن عطش خود هستند، وکنترل چنین نوجوانی خیلی سختر از موقعی است که به یک رایانه با اینترنت حتی پرسرعت دسترسی داشته باشد.
این تنها یک مورد از مواردی بود که به ذهنم رسیده است،باقی ماجرا را خودتان دنبال کنید.
بعد ازاین توضیح مختصر به نظر شما بازهم رایتل پدیده مبارکی است؟!


چرا ولنتاین مبارک؟!

ارسال شده توسط محمد وحیدی نژاد در 91/11/25:: 8:5 عصر

ولنتاین


چه شوق و ذوقی دارد ، این که چه هدیه ای برای نامزدش بخرد ذهنش را مشغول کرده...
ولنتاین که می رسد هدیه را به نامزدش می دهد و می گوید: ولنتاین مبارک عزیزم،نامزدش از او می پرسد: ولنتاین چه روزیه؟!چرا تو این روز به من هدیه می دی؟!
جواب می دهد: واقعا نمی دونی؟!
ولنتاین روز عشاقه،تو کشورای غربی این روز رو جشن می گیرن و به هم دیگه هدیه میدن.
نامزدش می گوید:خب؟!
-خب که خب!خب نداره دیگه! من برای تو که تمام زندگی من هستی هدیه خریدم.
-ببین اصلا من کاری ندارم که ولنتاین واقعا ریشه اش چیه و چیز خوبی هست یا نه؟
ولی چرا باید ما با این فرهنگ و آیین بزرگ،مثل آدم های سست و بی ریشه کشته و مرده فرهنگ غرب باشیم؟مگه ما خودمون عید کم داریم برای هدیه دادن؟!
راستش وقتایی که تو این حال و هوا هستی برام خیلی غریبی،خیلی از خود واقعیت دور میشی.
-یعنی چی؟! یعنی حالا نمی خوای این هدیه رو از من قبول کنی؟!
-نه ه ه! هدیهت رو که قبول می کنم، اصلا مگه برای هدیه دادن حتما مناسبت لازمه،برای ما هر روز روز عشاقه،مگه نه؟!


این جا افغانستان نیست!

ارسال شده توسط محمد وحیدی نژاد در 91/11/23:: 8:36 عصر

مخلص کلام
دیروز بعد از راهپیمایی 22 بهمن در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به سمت رئیس مجلس لنگه کفش پرت کردند و اجازه ندادند که صحبت کند،
ما هم قبول داریم که رئیس مجلس و رئیس جمهور در یکشنبه هفته گذشته در مجلس بداخلاقی کردند، ولی این رفتار شما هم در حرم مقدس حضرت معصومه (س)  کمتر از بد اخلاقی آنها نبود.

اما شرح واقعه :
دیروز بعد از راهپیمایی 22 بهمن آقای لاریجانی در شبستان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها پشت تریبون رفتند تا صحبت کنند، از همان ابتدا عده ای با شعار دادن(مثل خواص بی بصیرت ،بصیرت بصیرت) اجازه ندادند که صحبت ایشان پا بگیرد،آقای لاریجانی جمعیت را به آرامش دعوت کردند ولی انگار که بنزین روی آتش بریزی اعتراض ها بیشتر شد ولنگه کفش بود که از طرف عده ای از مردم به طرف ایشان روانه می شد ، در نهایت آقای لاریجانی با یاری نیروهای امنیتی از دست مردم خشمگین جان سالم به در بردند،بعد از آن حجت الاسلام و المسلمین سعیدی امام جمعه موقت قم و تولیت حرم حضرت معصومه (س) بر روی سکو رفتند و کنترل جعمعیت را بدست گرفتند تا کار به جاهای باریک تر نکشد و با سخنانی کوتاه به حمایت از مقام ولایت و رهبری پرداختند و بداخلاقی مسئولین را مذمت کردند.سخنانی کوتاه که حالا با تکبیرهای جمعیت بیشتری تایید می شد.
سال قبل هم رییس مجلس در چنین روزی در حرم صحبت کرد و با اعتراض مردم روبه رو شد البته شدت آن نسبت به امسال خیلی کمتر بود،و می شد حدس زد که امسال هم چنین اتفاقی بیافتد،باز آفرین به هوش احمدی نژاد که چند سالی است که دیگر به دنبال سخنرانی عمومی در قم نیست.
شکی نیست که رهبری و مردم از بداخلاقی های مسئولین در یکشنبه گذشته مجلس خیلی ناراحت هستند، بگو و مگوی رئیس مجلس و رئیس جمهور شباهت زیادی به کینه توزی های بچه گانه دارد که طرفین به هر قیمتی شده می خواهند به طرف مقابل ضربه بزنند و اصلا برایشان مهم نیست که چه عواقبی دارد. و این برای جمهوری اسلامی ایران که یک نظام اخلاق مدار است یک آبروریزی بین المللی محسوب می شود.
ولی راه مقابله با این بچه  بازی های مسئولین این نیست که در سطح جامعه درگیری فیزیکی ایجاد کنیم.آن هم در یوم الله 22 بهمن و در حرم مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها
زیرا این ره که می روید به افغانستان است برادر...

ناگفته نماند که بعضی این لنگه کفش پرانی را برنامه ریزی شده و از طرف جریان انحرافی دولت می دانند.


   1   2   3      >



بازدید امروز: 75 ، بازدید دیروز: 47 ، کل بازدیدها: 252087
_