سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رایتلی ها: بشر مختار است!

ارسال شده توسط محمد وحیدی نژاد در 91/12/4:: 6:51 عصر

در پاسخ به طرفداران رایتل که می گویند:

خداوند بشر را مختار خلق کرده و نمی شود او را مجبور به انتخاب چیزی کرد.

بنابراین نباید جلوی رایتل را گرفت.

پاسخ :

این حرف شما یک مغالطه است که قبلا هم شبیه آن در مورد آیه «لااکراه فی دین» مطرح شده بود که شهید مطهری جواب کوبنده و بسیار زیبایی به آن داده اند.

شبهه اندازان می گفتند که خدا گفته که در قبول کردن دین اکراهی نیست (به خیالشان که ترجمه آیه این می شود)پس چرا شما ما را مجبور می کنید که نمازبخوانیم و مسلمان باشیم و...

شهید جواب می دهد این حرف شما تحریف معنای آیه است ، چرا  که درست است که خداوند انسان ها را از نظر تکوین( تقریبا همان آفرینش فارسی) مختار خلق کرده ولی از نظر تکلیف به انسان اجازه نداده که هرطور دلش می خواهد عمل کند،و او را با ترساندن از عذاب حتمی جهنم مجبور به انتخاب احکام شرعی کرده .

و ترجمه درست آیه به فارسی این است که در دین اکراه راه ندارد، یعنی چه؟ یعنی این که دینی که از روی اکراه و اجبار پذیرفته شود نزد خداوند ارزشی ندارد ،دینی ارزش دارد که از روی  قبول قلبی پذیرفته شده باشد (نقل به مضمون).

مانند اسلام ابوسفیان که نزد خداوند ارزشی ندارد چون از روی اکراه پذیرفته بود و خودش هم به این اعتراف داشت، ولی این دلیل نشد که پیامبر (ص)  او را در پذیرفتن دین مختار بگذارد بلکه به خاطر قوانین جامعه اسلامی او را مجبور کرد که اسلام بیاورد.

لطفا  به مطالبی که گفتم خوب دقت کنید و سرسری از آنها عبور نکنید،خدای نکرده من این جا به دنبال رو کم کردن نیستیم.

اما برگردیم سر بحث خودمان یعنی رایتل

اول این که ما نمی خواهیم کسی را مجبور کنیم که کاری را انجام دهد ، ما فقط امکان استفاده از این سیم کارت را از دیگران سلب می کنیم(به این بند خوب توجه کنید لطفا  ، نکته دقیق و ظریفی بود)سلب امکان با اجبار دو چیز متفاوت است.

بنابراین ما می خواهیم نوعی محدودیت در استفاده از فناوری را قانون کشور کنیم. چون فناوری بی قید و بند خطرآفرین است، مثل محدودیتی که در استفاده از سلاح گرم در کشور قائل شده ایم،هرچند این چیزی نیست که بعینه در دین اسلام در مورد آن دستوری وارد شده باشد،ولی به خاطر امنیت مردم کشورمان این محدودیت را قائل شده ایم.

البته حتی آن جوامع غربی که شما آن قدر سنگ فناوری آنها را به سینه می زنید مطابق ارزش هایشان یک سری محدودیت ها را به صورت قانون وضع کرده اند.

مساله حجاب هم دقیقا همین است، یعنی خداوند  این قانون را وضع کرده و مسلمان ها موظف اند که این محدودیت را قبول کنند،هرچند اگر این حجاب هم نبود همه  سوءاستفاده  و گناه نمی کردند و به قول شما بعضی ها فرهنگ استفاده را داشتند(لبخند دوستانه)، پس می شود بگویید چرا خداوند برای حق انتخاب انسان ها ارزش قائل نشده و این محدودیت را از واجبات قطعی دین اسلام قرار داده است ؟!

خداوند به خاطر تمایل سرکش مردها نسبت به زیبایی زن ها این محدودیت را در جامعه انسانی واجب کرده. نوعی محدودیت که مصونیت از خطرات مهلک به دنبال دارد.

در پایان خواهش می کنم به بند بند نظرم دقیق توجه کنید و اگر اشکالی دارید تحلیلی و مستدل بیان کنید.





بازدید امروز: 15 ، بازدید دیروز: 99 ، کل بازدیدها: 251980
_