• وبلاگ : برگ هاي عَشَقه
  • يادداشت : کوروش بزرگ
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + سياوش 
    سلام، کورش کبير براي عصر خود کمتر از علي(ع) نبود. آنچه که از علي (ع) در هزارو چهارصد و اندي سال پيش مي ديديم از کوروش کبير در سه هزار سال پيش ديده ايم. مفاهيمي چون عدالت و ايمان به خداوند در تمام زاويه هاي زندگي و تقسيم برابر بيت المال و مبارزه با ظلم و بي عدالتي و احترام به حقوق ديگران و پايمال نکردن حق ديگر انسانها و ... همه و همه نقاط مشترک ميان انسانهاي الهي است که در ميان آنها مشترک است ودر نهايت شاهد اين مدعا قرآن کريم است که لغب ذوالقرنين را که همه مفسران به کوروش کبير نسبت مي دهند به او نام نهاده است. و البته اين را مي پذيرم که علي بن ابيطالب(ع) در تاريخ همتا ندارد اما کوروش کبير نيز از بي همتايان عالم است.
    پندارتان نيک گفتارتان نيک رفتارتان نيک باد.
    درپناه خداي بي همتا و يزدان باشيد.
    پاسخ

    سلام،ممنون از نظرتون، البته به نظرم با در نظر گرفتن تفاوت عصر هم، بازم اختلاف بين اين دو شخصيت خيلي زياده، و البته اگر خوب توجه کرده باشيد من مقام کوروش رو پايين نياوردم که شما به دنبال دفاع از اون هستيد،سلمان فارسي کم شخصيتي نيست؛ضمنا چيزي که بايد براي ما مهم باشه اينه که کدام يک از شخصيت ها راهکارهاي بيشتر و مفيدتري براي زندگي ما ارائه کرده،موفق باشيد به رضاي الهي
    به نظر من حرف اين فرد ربطي نداره.
    ما چندين امام هم در دوره هاي مختلف داريم..
    با حرف شما هم موافقم..
    سلام حرف قشنگي بود
    به قولي خوشمان آمد...
    منم بروزم با نقد عنوان توافق ژنو...
    التماس دعا
    يا حق
    پاسخ

    سلام ممنون،خوشحاليم که خوشتان آمد :)
    + سلمان 
    سلام ، گفته اند که کوروش صهيونيست بوده ! چرا که يهوديان چپاولگر و خون ريز را از اسارت آزاد کرده است !!! و خون ريزان و آدم کشان صهيونيسم فعلي از نوادگان و نسل همان يهودي ها هستند ! بنظر شما او اين کار را کرده يا تاريخ نويسان دروغ بافته اند ؟
    پاسخ

    سلام، اگر اين طور بگوييم ، بايد حضرت موسي (ع) را هم نعوذ بالله صهيونيست بدانيم چرا که يهود را از زيردست قبطيان کافر مصر رهايي بخشيد و آنها را داراي نظام منسجم کرد. به اين نکته توجه کنيد که همه يهوديان انسان هاي بدي نبودند، بلکه مانند هر قوم ديگري بد و خوب داشتند،و اصلا قوم يهود نوادگان حضرت يعقوب (ع) هستند.کوروش صرفا به آيين يهوديان احترام گذاشت و به آنها تا حدودي آزادي عمل داد ، برخلاف رومي ها که در هنگام تسلط بر يهوديان معمولا آنها را قتل عام مي کردند. گذشته از اين ها صهيونيست يک فرقه جديد است که تاريخ تشکيل آن معاصر است و همه يهوديان هم آن را قبول ندارند.