• وبلاگ : برگ هاي عَشَقه
  • يادداشت : رايتل! قضاوت با خودتان!
  • نظرات : 3 خصوصي ، 22 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + warriorwithin 
    لهههههههههههههههههههههههههههههههه
    پاسخ

    بر اساس تحقيقاتي که به عمل آمد اين تکه مربوط به يکي از روستاهاي شمال مي شود.
    ههههههه ههههههه ههههههه
    خيلي خنديدم ... بابت نظرات زيباتون ممنونم
    پاسخ

    و باز سلام ،هميشه خنديدن دليل بر خنده دار بودن حرف نيست،بعضي اوقات خود آن کسي که مي خندد... ياد بنده خدايي افتادم که وقتي کسي با او حرف مي زد يکهو يک جاي بي ربط مي زد زير خنده،بنده خدا جز عقلا بود.
    واقعا براي بعضي از اين کوتاه فکرا متاسف هستم...
    نگاه کنيد:
    مکالمه تصويري اشکال قانوني و شرعي ندارد
    پاسخ

    و باز سلام ، آمدم و مطلب را خواندم چيزي در آن پيدا نکردم که دليل بر بلند فکري شما باشد، خواهش مي کنم و هزاران بار تمنا مي کنم اول سعي کنيد متوجه شويد که اشکال ما چيست بعد براي رد آن دليل بياوريد.
    سلام
    قبل از هرچيز به دوستان توصيه و البته ازتون درخواست ميکنم صرفا نظر شخصي خودتون رو بيان کنيد و در صورت لزوم درمورد پذيرش و رد نظرات سايرين با ذکر علل و دلايل خودتون به صورت سازنده به بحث و بررسي درمورد اين تکنولوژي جديد بپردازيد...
    پس لطف کنيد آرامش خودتون رو حفظ کنيد و از توهين به اشخاص و افکار و استفاده از الفاظ نامناسب اجتناب کنيد.
    دوستان من ، اگر منطق و دليل شما درست باشه با زبان خوش و با آرامش و خوبي بهتر ميتونيد روي افکار ديگران تاثير مثبت بذاريد ، درصورتي که با کوچکترين ناملايمت و تشنج و خداي نکرده توهين حتي اگر نظرتون کاملا درست باشه شخص ممکنه حاضر به پذيرش اون موضوع نشه و از بحث زده بشه.
    شخص به جاي تفکر و پذيرش صحبت هاي متين شما درپي جبران و تلافي لحن تند شما برمياد.
    از نظر من در اين نتيجه درکنار لجبازي اون شخص، شما دوست عزيزم که لحن و کلامتون رو اونطور که شايسته ست کنترل نکرديد تا فکري رو بتونيد به بهترين نحو اصلاح کنيد هم مقصريد.

    در پايان نظرم رو درمورد اين تکنولوژي اعلام ميکنم:
    کم نيستن ابزارها و وسايل رشد و ترقي و رفاه زندگي که ازشون درجهت خلاف و معصيت استفاده ميشه. البته اين موضوع رو انکار نميکنم تماس تصويري ميتونه خطرات و پيامدهاي جدي در خانواده ها و اجتماع ما داشته باشه. منم به اندازه دوست خوبم از اتفاقاتي که ذکر کردن ناراحت شدم و به اندازه دوست ديگري که اين تکنولوژي رو درجهت پيشرفت سطح علم و رفاه جامعه ميدونستن باهاش موافقم. اينا باعث ميشن اين تکنولوژي تبديل به چاقوي تند و تيزي بشه که درجاي خودش بسيار سودمند و مفيده ولي با استفاده اشتباه و نابجا ميتونه خطرات جدي و جبران ناپذيري هم به دنبال داشته باشه.
    مواردي هم که دوستمون اشاره کردن به نظر شخص بنده بيشتر از خطرناک بودن تماس تصويري حکايت از از خطرناک بودن مردم و اطرافيان و اجتماع خودمون داره.
    به نظرم بايد يه سري به خودمون بزنيم و ببينيم اين رفتار شايسته يه جامعه مسلمون و شيعه منتظر ظهور هست؟! واقعا وجود حکومت مسلمان و ولايي براي نمونه بودنمون کافيه يا خود مردم و بطن اجتماع هم بايد اسلامي و الگو و نمونه باشن؟!!
    گيريم قوانين محکمي هم براي کنترل اين تکنلوژي تصويب بشه (که ممکنم هست براي کساني هم که استفاده سالم ازش ميکنن دردسرساز و مشکل ساز بشه) ، ولي خودمون و اخلاق و رفتارمون رو چيکار ميکنيم؟! آيا فطرت و ذات و اخلاق و رفتار ناشايستمون هم با ازبين بردن تکنولوژي از دسترس عموم درست ميشه؟!
    به نظر من بيشتر از اينکه با ورود قابليت تماس تصويري به کشورمون نگران بشيم و بر عليهش جنبش و گروه تشکيل بديم و بطور کل محکومش کنيم ، بايد به وضعيت فکري و فطري و اعتقادي جامعه مون بپردازيم ، بايد بينش و نگرش اسلامي رو تو جامعه حاکم کنيم و از اين لحاظ جامعه خودمون رو بيمه کنيم.
    پاسخ

    سلام، موافقم ، ممنون از تذکرتون من به نوبه خودم سعي مي کنم از اين به بعد مهربون تر صحبت کنم.البته ناگفته نماند که دوستي ما با آقاي محمد امين همچنان پابرجاست. اما در مورد نظرتون در مورد رايتل دوست عزيز بايد بگم که کسي منکر ارزش کار کردن در اون زمينه اي که شما مي فرماييد نيست،قطعا کار فرهنگي واجبه ولي حرف ما اينه که اين مساله به تنهايي کافي نيست و نيازه که در اين مورد خاص يک سري محدوديت ها هم اعمال بشه.موفق باشيد به رضاي الهي.
    سلام.
    موفق باشيد.
    سايت سراب رايتل به صورت تخصصي در اين زمينه کار کرده است
    سراب رايتل
    مقالات اين وبلاگ رو هم ببينيد
    پاسخ

    سلام،سلامت باشيد،وبلاگتونو ديدم ،خوب به نظر مي رسيد ولي در و پيکرشو رمز بندي کردي که بنده خدا،موفق باشيد.

    سلام

    متن جالبي نوشتين منم با شما موافقم

    يا علي

    پاسخ

    سلام،ممنونم از لطفتون،پس لطفا شما هم در اين مورد روشن گري کنيد.
    سلام
    البته باشما موافقم که مثل چاقوست که بدي دست بچه ها
    خوب آخرزمانه مگه نه؟
    پاسخ

    سلام،ممنون ، آره آخر الزمانه ولي ما بايد وظيفمونو انجام بديم.
    چرا به زير 18 سال فروخته نشه به سيد جواد ميگما!!!
    پاسخ

    به سيد جواد بگو بياد با خودش صحبت کنيم.
    سلام، آقا دعوا نکنيد يکي از دوستان که رايتل داشته مي گفت سرعت اينترنتش در حد پيت حلبي ست، لذا تا به بخواد کار به جاي باريک برسه عمري از اين دختر و پسره گذشته و پير شدن.

    اما بايد قبل از اينکه توي چند تا استان راه اندازي بشه و اين هم هزينه کنن ما و مراجع نظر خودمون رو مي داديم تا فرهنگش رواج پيدا کنه.
    با نفي کلي اش موافق نيستم، ولي راه داره مثلا سيم کارت به شخص حقيقي زير 18 سال فروخته نشه(به طور مثال)، اين طوري حداقل يه مرحله پيشگيري ميشه، فقط يه مرحله البته
    سلام به شما
    1- جناب محمد امين ميشه توضيح بدي وقتي توي رختکن يک لباس زنانه فروشي دوربين مخفي کار ميزارن و فيلم ناموس مردم رو ميگيرن و بعدش دست به دست با بلوتوث و آپلود توي اينترنت به گردش در مياد چه کسي بايد حواس خودش رو جمع بکن؟
    2- زماني که با فيلم برداري از خصوصي ترين حريم زندگي يک انسان يا يک زوج جوان به وسيله ي موبايل يا همين رايتل و پخش شدنش توسط بلوتوث و MMS باعث مرگ و از هم پاشيدگي جامعه ي اطرافمون بشيم بازم شما بهش ميگيد پيشرفت؟
    3- به نظر شما استفاده از رايتل براي نوجوون احساساتي يعني پيشرفت کردن؟
    4- پخش فيلم خصوصي مردم يعني پيشرفت؟
    5- چه کسي بايد احتمالات رو در نظر بگيره؟ ناموس من و شما وقتي توي خيابون با اين فناوري ها امنيت نداشته باشن بايد احتمالات چي رو در نظر بگيرن؟ ما چه چيزي رو گنده کرديم؟
    6- شما که به دنبال مشکلات ديگه هستيد لطفاً در مورد اين موضوع(فناوري هاي ارتباطي جديد، فرصت ها و تهديد ها) اظهار نظر نکنيد و بريد براي ساير مشکلات چاره انديشي بکنيد.
    از نظر کوته فکرانه و بچه گانه اي که داديد و قياس مع الفارقي که داشتيد کاملاً مشخص شد چه ميزان رشد عقلي داريد.
    دوستان خودشون در مورد شما قضاوت بکنن:
    استفاده از رايتل=پيشرفت هاي سازنده؟؟؟!!!
    استفاده نکردن از رايتل= عقب موندگي و جهان سومي بودن؟؟!!
    جهان سومي به افرادي ميگن که هنوز فرق پيشرفت، سازندگي و جهان سوم بودن رو نميفهمن. جهان سومي به اوني ميگن که اول ميره سراغ استفاده از دستگاه جديد و آخر کار ميره سراغ فرهنگ استفاده از اون فناوري...
    عقب موندگي يعني هر کي هر کاري کرد ماهم بريم اون کار انجام بديم بدون هيچ تفکر و تعقلي...
    عقب موندگي يعني حيا و شرف و آبروي خودمون رو به خاطر فناوري هاي جديد به حراج بزاريم...
    موفق باشيد.
    در جواب برادر معين بايد بگم زماني که يه فرد جلوي دوربين قرار ميگيره و حاضر هست ازش فيلم برداري بشه پس احتمالات رو در نظر ميگيره پس پديده بلوتوث را زياد گنده نکنيد...در ضمن زماني ک با شما تماس گرفته ميشه شما لزوما ک حتما نبايد تماس تصويري را برقرار کنيد پس کسي که ميترسه از آبروش هيچوقت همچين کاري نميکنه پس گندش نکنيد....
    در ضمن ما مشکلات بزرگتراز اينها تو جامعه داريم که بايد بهش بپردازيم نه اين مسائل...
    خانم عشقه شما اگر واقعا مامور به وظيفه هستي پس لطفا در باره مشکلات معذل در جامعه صحبت کن نه اين پيشرفتها ي سازنده
    همينجوري برخورد کردين که الان بمون ميگن جهان سوم و اصلا هم پيشرفت نميکنيم
    http://talashgari.parsiblog.com/Feeds/7180180/
    پاسخ

    سلام،از کجا فهميدي من دخترم زرنگ؟!!اين دفعه هم اشتباه متوجه شدي؟ما پيشرفت نمي کنيم؟!ديگه آمار حرف هاي عجيب و غريبت خيلي داره بالا ميره ها. اول اينکه کسي به ما جهان سوم نميگه ما در رده کشورهاي در حال توسعه هستيم،گذشته از اين من اصلا اين ارزش گذاري رو که ريشه غربي داره قبول ندارم،غربي ها پيشرفت رو فقط به بالا رفتن آسمان خراش ها و بالا رفتن مدل ماشين هاشون مي دونن،يعني فقط جنبه مادي رو مي بينن،و براي اخلاق و معنويت ارزشي قايل نيستن،اين يعني سقوط محض،اگه نگاه تو هم يه نگاه غربيه که ...مشکل اصلي در جامعه ما امروزه خطر شکست ارزشي در مقابل غربي ها است،و اگر نه با تلاش دير يا زود از نظر فناوري از اونها جلو مي زنيم.
    سلام
    رايتل هم مثل ماهواره ،چت،واتس آپ و... وارد جامعه ما شده و با توجه به فضايي که ما داريم بسيار سريع همه گير خواهد شد. شايد جلوگيري از اين پديده ها اجتناب ناپذير باشه اما راهکارهاي زيادي هست که ميشه آسيب اون را کم کرد. ما وظيفه داريم فضاي اجتماع را از اسباب انحراف و تباهي افراد در معرض، پاک کنيم. همت خانواده ها،مراکز آموزشي و رسانه هاي تبليغي بايد باشه. متاسفانه بسياري خانواده ها که شانه از مسئوليت خالي مي کنند به بهانه مشکلات اقتصادي و عدم توانايي در کنترل سلطه فن اوري هاي جديد. امام علي از والدين خواسته اند فرزندانتان را براي آينده تربيت کنيد. خانواده ها براي اين کار بايد حداقل يک قدم از فرزندان جلوتر و آگاه تر باشن. اموزش و پرورش هم که حال و روزش مشخصه. دانشگاهامون هم علوم غربي ها را بلغور مي کنند. ميمونه رسانه هامون که انصافا در تبليغ و ترويج بي فرهنگي بسيار موفق عمل مي کنند. بايد براي استفاده از امکانات رايتل هم محدوديت هايي اعمال بشه،مثلا محدوديت هاي سني و....
    پاسخ

    سلام،ممنون از نظرتون،فکر نمي کنم محدوديت سني هم زياد کارساز باشه،چون ميشه سيم کارت رو به اسم بزرگتر خريد و داد دست کم سن و سال،گذشته از اين اصلا بعيد مي دونم که همينم عملي بشه.


    سلام:

    ممنون از دعوت گرمتان.

    اين امر کاملا مشخص است که افزايش امکانات براي استفاده سوء، قطعا باعث افزايش آمار استفاده از سوي مردم نيز خواهد شد.

    تنها راهي که به نظر بنده مي رسد اين است که مسئولين امر تدابيري بينديشند که امکان هر گونه استفاده بي رويه گرفته شود و اين هم مستلزم اين است که مهندسين خدا پرست ميهنمان راهي براي کنترل استفاده از اين دستگاه را بيابند. (مثل کنترل سيستم ارسال پيام ها و منع استفاده از برخي کلمات و ...)چرا که قطعا نمي توان به طور کلي جلوي اين محصول را گرفت.

    مثلا اين که فقط افرادي که قبلا از سوي مالک در ارگان يا اداره مربوطه خاصي تعريف شده باشند امکان اتصال تصويري را داشته باشند يا هزاران راه کاربردي موثر ديگر.

    ضرورت رسيدگي به اين موضوع از آنجاست که هر چند مردم مذهبي به اتکاي منع ديني استفاده از آن را تحريم کنند، ولي استفاده برخي افراد بي قيد و بند و رواج فساد و خداي ناکرده فحشا، مسلما کل شالوده اجتماع را بر هم مي ريزد و آتشي است که دودش به چشم همه خواهد رفت.

    به اميد موفقيت روز افزون براي شما.

    پاسخ

    سلام ممنون از لطف و نظرتون،ولي آيا به نظر شما چنين کنترلي امکان داره؟! اگرم داشته باشه به نظر شما با اين بي خيالي مسئولين عملي ميشه؟! موفق باشيد به رضاي الهي
    سلام به نويسنده ي برگ هاي عشقه
    من سه چهار ماه پيش شنيدم برخي از فعالان فرهنگي قم رفتن پيش چند تا از نماينده هاي مجلس و همين موارد ضدفرهنگي اين نوع ارتباطات رو گفتن و از نماينده ها خواستن جلوي تبليغات اين محصول رو بگيرن.
    در کل فکر نميکنم بشه جلوي اين پديده رو گرفت. مگه جلوي ماهواره گرفته شد؟ مگه جلوي اين لباس هاي نامناسب(چکمه ها، جوراب شلواري ها و ....) گرفته شد؟
    مردم ما متاسفانه دارن گرفتار تقليد اعتقادي از فرهنگ غرب ميشن. همين افراد روشنفکر نمايي که تقليد از مراجع تقليد رو (با عرض پوزش) مثل حرکات ميمون(تقليد) ميدونستن، حالا دارن هر مزخرفي که از غرب وارد کشور ميشه رو مورد استعمال قرار ميدن، بدون هيچ فکر و تدبيري.
    موارد ضد فرهنگي اين محصول با توجه به جنبه ي پايين ما ايراني ها زياده. مگه بولوتوث نبود؟ اون اولش که گوشي هاي بلوتوث دار وارد کشورمون شدن چه اتفاقاتي افتاد؟
    چه فيلم و کليپ هاي مستهجني توي فضاي جامعه پخش شد؟ آبروي چند هزار انسان در معرض خطر قرار گرفت؟ چه خانواده هايي که از هم پاشيده شدن، چه افرادي که به خاطر آبروي رفتشون خودکشي کردن... و هزاران اتفاق ديگه. الانم اين نوع ارتباط و تهديدهاي پيش روش.
    بايد يه فکري براش کرد. نياز به فکر و تدبير داره.
    در پناه حق
    پاسخ

    سلام بر دوست عزيزم معين،راستش با اين وضعيت که داره پيش ميره و اونچه از ظاهر پيداست من هم اميد زيادي به اينکه بشه جلوي اين قضيه رو گرفت ندارم،اما فراموش نکنيم که ما مامور به وظيفه هستيم و نه نتيجه،روشن گري کردن کمترين کاريه که از دست ما بر مياد،حداقل فايده اش اينه که آدم هاي اهل انصاف متوجه خطر باشن.دغدغه هات هم قشنگه.موفق باشي به رضاي الهي
    درود بر شما دوست عزيز
    در باره دو دليل بي منطقي که اورديد اينو عرض کنم که:
    اولا اين که کسايي که از اين تکنولوژي استفاده ميکنن مسلما داراي عقل و قدرت انتخاب دارن بنابر اين کسايي از اين تکنولوژي استفاده ميکنن که جنبشرو دارن
    در پاسخ به اين مورد که فرموديد اينترنت در دسرس همه نيست پس بهتره بدونيد استفاده از تماس تصويري هم در دسترس عموم به سادگي نيست..چرا که هنگام استفاده بايد گوشي هم قابليت برقراري تماس تصويري را داشته باشه که هرکسي همچين گوشيهايي را ندارد پس مقايسه با اينترنت کاملا صحيح است...
    يا علي
    پاسخ

    سلام(درود جاي سلام رو نمي گيره)پسر خوب همه انسان ها عقل و قدرت انتخاب دارن،ولي اين دليل نمي شه که همه درست و بر اساس عقل انتخاب مي کنن،يعني تو واقعا فکر مي کني همه درست انتخاب مي کنن؟!!! اين جاي حرفت ديگه خيلي شعاري و دور از واقع بود.پاسخ دومت هم که ديگه رو آبه چون الان ديگه اکثر گوشي ها اين امکان رو دارن و مخصوصا وقتي اين سيم کارت بياد بيرون استفاده از اين گوشي ها بيشتر ميشه.امان از بي دقتي و تعصب،موفق باشي به رضاي الهي
       1   2      >